Συνεντεύξεις και άρθρα

(ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΡΦΙΤΣΑ) ΦΡΑΓΜΑ ΠΟΤΑΜΟΥ ΧΑΒΡΙΑ: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα ύδρευσης της Ν.Δ. Χαλκιδικής
(ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΡΦΙΤΣΑ) ΦΡΑΓΜΑ ΠΟΤΑΜΟΥ ΧΑΒΡΙΑ: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα ύδρευσης της Ν.Δ. Χαλκιδικής

Πρόσφατα σημείωνα από αυτήν εδώ τη στήλη ότι πολιτική δεν είναι μόνο η διεκδίκηση και η άσκηση της εξουσίας, αλλά κυρίως ο σχεδιασμός και η στοχοθεσία, η αναζήτηση, η εξεύρεση και η υιοθέτηση λύσεων, που έρχονται να επιλύσουν πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας. Με λίγα λόγια, στην πολιτική δεν βρισκόμαστε για να διεκδικούμε την επανεκλογή μας και την κατάληψη θέσεων, αλλά για να παράξουμε έργο που θα βελτιώσει την καθημερινότητα του πολίτη και θα βελτιώσει τη ζωή του. Ένα τέτοιο έργο, που θα αλλάξει την καθημερινότητα των Χαλκιδικιωτών, είναι η κατασκευή του φράγματος στον χείμαρρο Χαβρία, τρία χιλιόμετρα βορειοανατολικά από τον οικισμό της Ορμύλιας.

Την προσπάθεια για την κατασκευή του εν λόγω φράγματος την ξεκινήσαμε ήδη από το 2007. Έπειτα από πολλά χρόνια, καθημερινό αγώνα και συνεχή επαγρύπνηση, η διαδικασία κατασκευής του εν λόγω έργου είναι πλέον πραγματικότητα. Έτσι, η Χαλκιδική είναι έτοιμη να υποδεχθεί ένα έργο πνοής για όλον τον νομό, που θα τον εκσυγχρονίσει και θα επιλύσει σημαντικότατα προβλήματα, όπως το ζήτημα της ύδρευσης στη Νοτιοδυτική Χαλκιδική (και στις χερσονήσους της Σιθωνίας και της Κασσάνδρας) αλλά και της άρδευσης στην πεδιάδα της Ορμύλιας. Τοποθεσίες οι οποίες έχουν άμεση ανάγκη από ύδρευση καθώς πλαισιώνονται από τεράστιες αγροτικές εκτάσεις αλλά και ξενοδοχειακές μονάδες.

Ο ανάδοχος που θα αναλάβει την κατασκευή του ανωτέρω φράγματος θα αναλάβει και την κατασκευή δικτύων ύδρευσης αλλά και άρδευσης. Το δίκτυο ύδρευσης σχεδιάζεται, όταν αναπτυχθεί πλήρως, να φτάσει τα 274 χιλιόμετρα, εκτεινόμενο σε μία περιοχή 14.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Αντίστοιχα, το δίκτυο άρδευσης θα καλύπτει συνολική έκταση 24.000 στρεμμάτων. Παράλληλα δε με την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης και άρδευσης, θα προστατευθούν και τα υπόγεια ύδατα από υφαλμύρωση. Ο προϋπολογισμός δε του έργου σε πρώτη φάση αγγίζει περίπου το ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ! Η ικανοποίησή μου για την προώθηση του εν λόγω έργου είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Όπως προανέφερα, ξεκινήσαμε την προσπάθεια αυτή ήδη από το 2007, όταν ακόμη ήμουν πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας. Η προσπάθεια αυτή κορυφώθηκε, όμως, κατά την κοινοβουλευτική μου θητεία (2012-2015), με την αμέριστη στήριξη και την πολύτιμη βοήθεια των συνεργατών μου και της ειδικής επιστημονικής ομάδας που οργάνωσα στο πολιτικό μου γραφείο.

Η ομάδα αυτή, με τις εξειδικευμένες γνώσεις της, την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, κατάφερε να κάνει καίριες παρεμβάσεις, που κυριολεκτικά «ξεκλείδωσαν» το έργο και βοήθησαν στο να επισπευστούν και να ολοκληρωθούν επιτυχώς οι σχετικές μελέτες. Μελέτες οι οποίες δεν υπήρχαν πριν από τις δικιές μου προσπάθειες. Οφείλω δε, και από το βήμα αυτό, να επαναλάβω προς όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί μου όλα αυτά τα χρόνια τις θερμές ευχαριστίες μου. Κλείνοντας, θέλω να προσθέσω ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες για την δημιουργία δικτύων στο φράγμα του Χαβρία, γιατί φράγμα χωρίς δίκτυο δεν γίνεται.

Ο προϋπολογισμός και των δύο έργων, δηλαδή φράγματος και δικτύου ανέρχεται περίπου στα 320 εκ. ευρώ. Ξεκίνησα σημειώνοντας ότι η πολιτική είναι η παραγωγή «έργων» που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και αναβαθμίζουν, άμεσα ή έμμεσα, την ποιότητα της ζωής του. Δεν περιέγραψα τη διαδικασία για την παραγωγή αυτών των έργων, δηλαδή τι χρειάζεται για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έχοντας εργασθεί, μεταξύ άλλων, πολλά χρόνια για την κατασκευή του φράγματος στον χείμαρρο Χαβρία, ας το επιχειρήσω πολύ σύντομα τώρα: οργάνωση, σχέδιο, σκληρή δουλειά, επαγρύπνηση. Δηλαδή ό,τι απαιτείται σε καθετί σημαντικό στη ζωή!

*Ο Ευθύμης Καρανάσιος είναι επιχειρηματίας και υποψήφιος βουλευτής Χαλκιδικής με τη Νέα Δημοκρατία